بررسی و معرفی هاست

مقالات آموزشی طراحی سایت، رابط کاربری، طراحی اپلیکیشن، سئو و بهینه سازی، کسب رتبه یک گوگل

بررسی و معرفی هاست

۳۹۲ بازديد

یکی از مباحثی که در هنگام راه اندازی و طراحی سایت مطرح می شود انتخاب هاست و میزبانی برای سایت است در این مقاله با گروه مهندسین نو اندیش، تخصصی ترین گروه طراحی سایت در اصفهان و طراحی اپلیکیشن اصفهان همراه باشید تا به بررسی و معرفی هاست ها و انواع آن ها بپردازیم.

بررسی و معرفی هاست

Host در لغت به معنای میزبان است و در اصطلاح به فضایی گفته می شود که داده ها و کدهای وب ‌سایت ها بر روی آن قرار می گیرند و امکاناتی از قبیل دسترسی به دیتابیس، ارسال و دریافت ایمیل، اجرای کد ها و … را فراهم می کند. این فضا توسط شرکت ‌های هاستینگ بر روی سرورهایشان ایجاد شده و برای میزبانی از سایت ها به مشتریان اجاره داده می‌شود، البته می توان از سیستم های شخصی هم به عنوان میزبان سایت استفاده کرد ولی در این صورت باید سیستم شما به طور ۲۴ ساعته در روز روشن باشد و به اینترنت دسترسی داشته باشد که این عملاً کاری غیر منطقی است همچنین در انجام همین کار هم مشکلات بسیاری وجود دارد که در نهایت کاری که منطقی و معقول به نظر می رسد این است که برای راه اندازی سایت از هاست هایی که برای اجاره و خرید وجود دارند استفاده شود.

انواع هاست ها

هاست ها از نظر نوع سیستم عاملی که با آن کار می کنند به دو دسته ی هاست های لینوکسی و  ویندوزی تقسیم می شوند. البته این به این معنا نیست که کاربران این هاست ها باید روی سیستم شان از سیستم عامل های گفته شده مثل لینوکس را داشته باشند بلکه این دو سیستم عامل هایی هستند که بر روی سرور ها قرار دارند و البته سرورهای لینوکسی نسبت به نوع ویندوزی محبوب تر و پر کاربرد تر هستند.

همچنین نوع دیگری از دسته بندی را هم می توان برای هاست ها در نظر گرفت که آن هم دسته بندی براساس نحوه ی استفاده مشتری از آن ها است بر طبق این دسته بندی، هاست ها به انواع مختلفی مثل هاست های فروشی،  شخصی VPS، رایگان، ابری و … تقسیم می شوند. که هر کدام از این ها برای کاربری خاصی مورد استفاده قرار خواهد گرفت مثلاً هاست های رایگان برای کاربری های محدود که به فضا و سخت افزار قدرتمندی نیاز ندارند می تواند گزینه خوبی باشد ولی در صورتی که شخصی بخواهد سایتش مردمی باشد و توسط کاربران زیادی مورد استفاده قرار گیرد و امکاناتی را ارائه دهد بدیهی است که باید هزینه ای پرداخت کند و هاست مورد نظر با ویژگی های مورد انتظارش را خریداری کند تا به صورت مطمئن میزبانی سایتش را به آن بسپارد.

بیشتر بدانید: سئو اصفهان – سئو چیست؟

کنترل پنل ها

برای کنترل و ایجاد تغییرات در سرور های میزبان کنترل پنل های مختلفی وجود دارد که هر کدام ویژگی های خاص خود را دارند و البته وظایف مشترکی را برای کاربران انجام می دهند.

کنترل پنل در فضای هاستینگ شامل یک نرم افزار تحت وب است که اجازه اعمال تغییرات روی فضای هاستینگ را برای کاربران هاست ها فراهم می کند و به عبارت دیگر کنترل پنل ها واسط گرافیکی و رابط بین کاربران و فضای هاستینگ است که امکان مشاهده برنامه های موجود و ایجاد تغییرات را به کاربران می دهد.

با توجه به این که دو نوع هاست لینوکسی و ویندوزی موجود می باشد و در حال استفاده توسط کاربران در نقاط مختلف است این کترل پنل ها هم به دو دسته ی لینوکسی و ویندوزی تقسیم می شوند که البته یکسری از آن ها هم بر روی هر دو نوع کار می کنند.

چند نمونه از معروف ترین کنترل پنل های لینوکسی عبارت اند از: کنترل پنل سی پنل (CPanel)، دایرکت ادمین (Direct Admin) و ال ایکس ادمین (LX Admin).

کنترل پنل های ویندوزی هم وجود دارند که عبارت اند از : هلم (Helm)، اکستند (Extend) و هاستینگ کنترلر (Hosting Controller) وجود دارند.

همچنین کنترل پنل پلسک (Plesk) هم برای استفاده بر روی هر دو نوع سرور لینوکسی و ویندوزی وجود دارد که البته بیشتر برای سرور های ویندوزی به کار برده می شود.


در صورت تمایل به کسب اطلاعات بیشتر درمورد راه اندازی و طراحی سایت می توانید دیگر مقالات موجود در newthink24.com را مرور کنید

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.