طراحی سایت چند زبانه

مقالات آموزشی طراحی سایت، رابط کاربری، طراحی اپلیکیشن، سئو و بهینه سازی، کسب رتبه یک گوگل

طراحی سایت چند زبانه

۴۰۷ بازديد

طراحی سایت چند زبانه یکی دیگر از امکاناتی هست که هنگام سفارش پروژه طراحی سایت باید در نظر گرفت. زمانی که تصمیم به طراحی سایت برای معرفی کسب  و کار یا خدمات خود می گیرید باید به این موضوع فکر کنید که آیا خدمات شما قابل ارائه برای مردم دیگر کشورها هست یا خیر. اگر به این نتیجه رسیدید که می توانید مخاطبانی در دیگر کشورها پیدا کنید، پس کسب و کار خود را ترجمه کنید.

چگونه طراحی سایت چند زبانه انجام دهیم؟

با توجه به تکنولوژی که در طراحی سایت استفاده شده است روش های متفاوتی برای درست کردن طراحی سایت چند زبانه وجود دارد. نکته قابل توجه در چند زبانه کردن سایت علاوه بر ترجمه متون، ظاهر صفحات سایت هم باید متناسب با زبان انتخابی چیدمان شود. مثلاً در زبان فارسی جهت نوشتاری راست به چپ است و در زبان انگلیسی جهت نوشتاری از چپ به راست می باشد. همین امر در نحوه چیدمان صفحات تاثیر بسزایی دارد. در چیدمان و رنگ بندی باید سعی شود که سایت متناسب با زبان و فرهنگ بومی سازی شود.

در سیستم مدیریت محتوای وردپرس ، افزونه های wpml و polylang دو افزونه کاربردی برای ایجاد سایت چند زبانه است. در افزونه polylang می توان برای هر صفحه که مایل بودید ترجمه صفحات را بسازید. در طراحی سایت اختصاصی باید فایل های مختلفی از کلمات یا عبارات با ترجمه های مورد نیاز تهیه کرد و تعیین کرد که با هر زبانی کدام فایل ترجمه استفاده شود. در جوملا هم می توان از افزونه Content Languages استفاده کرد. در جوملا باید هر زبانی که می خواهید سایت پشتیبانی کند را نصب کنید.

خوب است بخوانید: طراحی سایت اختصاصی

سایت خود را به چه زبان هایی ترجمه کنیم؟

۱-زبان انگلیسی: زبان انگلیسی از آن جا که یک زبان بین المللی هست، یک زبان پر استفاده برای ترجمه سایت به حساب می آید.

۲-زبان چینی: چین دومین اقتصاد برتر دنیا را دارد. علاوه بر این ۹۶۰ نفر با این زبان تکلم می کنند، پس می توان گفت یکی از پر کاربردترین زبان های دنیاست.

۳-زبان آلمانی: آلمان چهارمین اقتصاد بزرگ دنیا را دارد و یکی از قدرتمندترین کشورهای اتحادیه اروپا به حساب می آید. اگر به دنبال پیدا کردن مخاطبینی برای سایت خود در حوزه اتحادیه اروپا هستید ، از ترجمه سایت خود به زبان آلمان غافل نشوید.

۴- زبان عربی: زبان عربی با ۲۹۵ میلیون نفر متکلم پنجمین زبان رایج دنیا است. افراد عرب زبان زیادی در ایالات متحده آمریکا زندگی می کنند و این زبان را هشتمین زبان مورد استفاده در آمریکا تبدیل کرده است. به انضمام این که زبان ساکنین خاورمیانه هم عربی هست. با ترجمه سایت خود به زبان عربی مخاطبین زیادی را می توانید در اقصی نقاط جهان پاسخگو باشید.

خوب است بخوانید: سئو اصفهان

۵- زبان هندی: زبان هندی چهارمین زبان پر کاربرد دنیا و هفتمین اقتصاد بزرگ دنیا است. هندی زبان هایی که دو زبانه هستند و توانایی مکالمه با  زبان انگلیسی دارند، استفاده از زبان هندی برای انجام کارهایی مانند مطالعه، خرید ،چت و …. را ترجیح می دهند.

خوب است بخوانید: طراحی اپلیکیشن اصفهان

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.