سئو قالب سایت

مقالات آموزشی طراحی سایت، رابط کاربری، طراحی اپلیکیشن، سئو و بهینه سازی، کسب رتبه یک گوگل

سئو قالب سایت

۳۹۱ بازديد

سئو قالب سایت یا قالب سئو شده یکی از مواردی هست که به هنگام خرید یا استفاده از یک قالب باید به آن توجه کرد. منظور از سئو قالب این است که در هنگام ساخت قالب مواردی که بر روی سئو تاثیر دارد رعایت شده باشد. به عنوان مثال سرعت بارگذاری سایت، تعداد فایل های css و js که در سایت صدا زده می شود. رعایت مقررات مربوط به تگ ها، خصوصیت تصاویر و … . مردم چگونه شما را پیدا خواهند کرد؟ این سوالی است که شما، به عنوان یک خالق وب سایت یا صاحب سایت، باید در اوایل مرحله برنامه ریزی وبسایت بپرسید و سپس آن را در طول کل روند ساخت وب سایت اولویت بندی کنید. سئو اصفهان را برای آشنایی با اهمیت سئو بخوانید.

اهمیت رعایت سئو قالب سایت

صاحبان سایت یا طراحان سایت اغلب یک اشتباه قدیمی را انجام می دهند. آنها پس از راه اندازی وب سایت شروع به فکر کردن درباره بهینه‌سازی سایت برای موتورهای جستجو (SEO) می کنند. متأسفانه، در بیشتر موارد، خیلی دیر است. چنین سایت‌هایی با اشتباهات بسیاری ساخته می شوند که به نوبه خود باعث می‌شود موتورهای جستجو را برای پیدا کردن و فهرست محتوای سایت سخت تر یا حتی غیر ممکن کند. در نتیجه کاربران اینترنت سایت را در نتایج جستجو نمی‌بینند و آنها را پیدا نمی‌کنند. یک وب سایت بدون انجام بهینه سازی برای موتورهای جستجو مانند یک تعمیرکار حرفه‌ای ماشین کنار جاده‌ای است که پشت درختان پنهان شده و تابلویی به آن اشاره نمی‌کند. هر چند این تعمیرکار بصورت حرفه‌ای هست و می‌تواند خدمات بهتری از رقبای خود ارائه دهد اما اکثر مسافران حتی نمی‌دانند چنین تعمیرکاری وجود دارد.

سئوی قالب | قالب سئو شده

نکات مهم سئو قالب سایت

  • کد نویسی معتبر: برای اینکه سایت در موتورهای جستجو بالاتر باشد، قالبی که می خواهید استفاده کنید باید براساس استانداردهای برنامه نویسی تا به امروز توسعه یابد. آن را چک کنید تا مطمئن شوید که آن را با تمام مرورگرهای محبوب سازگار کرده اید، دارای HTML معتبر و CSS است و با دستگاه های تلفن همراه کار می کند. شما می توانید از این اعتبار سنج کد استفاده کنید:
  • سرعت بارگذاری: زمان بارگذاری سایت یکی از معیارهای ضروری در الگوریتم رتبه بندی سایت گوگل است، زیرا نقش مهمی در تجربه کاربران دارد. به عبارت دیگر، موتورهای جستجو به سایت های که سریع تر هستند کمک می کند. اطمینان حاصل کنید که تصاویر و سایر فایل های رسانه ای شما خیلی بزرگ نیستند، از سرور قوی  استفاده کنید. هر کاری که می توانید بکنید تا اینکه صفحات شما در عرض ۱٫۵ تا ۲ ثانیه بارگذاری شوند.
  • طراحی ریسپانسیو: بیش از ۵۰ درصد از ترافیک از طریق دستگاه های تلفن همراه می آید. آیا شما دوست دارید نیمی از بازدید کنندگان خود تجربه کاربری بدی از وب سایت شما داشته باشد؟

چگونه سئو قالب را قبل از خرید بررسی کنیم؟

شما می توانید قبل از خرید یک قالب ، سرعت بارگذاری سایت ، حجم سایت، تعداد درخواست ها به سرور و … بررسی کنید. با استفاده از سایت GTMETRIX  می توانید پیش نمایش قالب سایت را از این لحاظ بررسی کنید. قالبی را انتخاب کنید که از سرعت بارگذاری (PageSpeed)، Yslow آن به ۱۰۰% نزدیکتر باشد. کدهای css ، js و html مینیفای شده استفاده کرده باشد. ترتیب اجرای استایل ها و کدهای جاوا اسکریپت رعایت شده باشد و موارد بسیار دیگر . همه این موارد برای اینکه یک سایت سئوی خوبی داشته باشد نیاز هست. به عنوان شاهد می توان گفت که اگر سرعت بارگذاری و لود شدن سایت اگر زیاد باشد از لحاظ کاربران سایت خوبی نیست زیرا زمان زیادی باید منتظر لود شدن کامل صفحات باشد. همین امر از دید گوگل دور نمی ماند و با گذشت زمان و تجربه های ناموفق کاربری از امتیاز سایت کم می کند.

با طراحی سایت آشنا شوید

سئو قالب سایت شرط لازم است ولی کافی نیست

اول، شما می خواهید سایت را در دسترس و قابل درک برای ربات های موتور جستجو، به طوری که آنها می توانند اطلاعات را در شاخص ذخیره و ارائه آن در زمانی که یک جستجو انجام می شود.

دوم، سایت شما باید استانداردهای کیفیتی را که موتورها تعیین می کند، به تصویب برساند تا زمانی که جستجو در یکی از کلمات کلیدی شما انجام شود، سایت شما در نتایج جستجو بالاتر از سایت های رقبای شما، که از همان کلمه کلیدی استفاده می کنند، بالاتر می آید.

اگر چه هیچ یک از قالب ها به خودی خود نمی تواند SEO خوب را برای سایت شما تضمین کند، اما این موضوع مقدمه ای اساسی برای تلاش های SEO شماست. که میتواند دستیابی به هدف را تسهیل یا مانع کند.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.